Sport kao vannastavna aktivnost u funkciji prevencije društveno neprihvatljivog ponašnja djece i mladih

Sažetak

Inspiracija za rad: Vannastavna aktivnost djece i mladih je nova kvaliteta u promišljanju škole i razvoja koje imaju za osnovni cilj doprinijeti odgojnoj funkciji škole, povezati je sa društvenom sredinom, razvijati kod učenika samostalnost, interesovanja, slobodu izražavanja i organizirano i kulturno provođenje slobodnog vremena. Danas se savremena škola ne može zamisliti bez razvijenog sistema učeničkih slobodnih aktivnosti. Vannastavna aktivnost je specifičan vid organizacije i izvođenja odgojnih i obrazovnih sadržaja u heterogenim područjima ljudske djelatnosti. Uključivanjem djece i mladih u organizirane i pedagoški vođene sportske aktivnosti izvan nastavnih i izvan školskih aktivnosti doprinosimo organiziranom korištenju slobodnog vremena djece i mladih i njihovom svestranom izgrađivanju ličnosti u kognitivnom, afektivnom i psihomotorič- kom području.

Ciljevi rada: Cilj ovoga rada je uticaj sportskih aktivnosti na različite pojavne oblike devijantnih ponašanja djece i mladih, kao posljedice unutrašnjih i vanjskih faktora koji dovode do pojave društveno neprihvatljivog ponašanja.

metodologija / dizajn: Za potrebe ovoga rada izvršili smo analizu stavova i mišljenja učenika srednjih škola sa područja Kantona Sarajevo. Ukupan uzorak činio je 250 učenika/ca iz 5 srednjih škola sa područja Kantona Sarajevo.

Ograničenja rada / istraživanja: Organizacija vannastavnih aktivnosti privlači pažnju mnogih istraživača, najčešće pedagoga, ali i onih iz oblasti medicine, psihologije, pa i kineziologije. Obzirom da je dostupnost istraživanja o uticajima sporta kao modela organizacije slobodnog vremena djece i mladih, i njegovog uticaja, prevencije na društveno neprihvatljivo ponašanje veoma oskudna ili čak nepostojeća, za potrebe pisanja ovog rada bili smo u mogućnosti konsultovati samo neka dosadašnja istraživanja koja upućuju na opštu problematiku organizacije slobodnog vremena, odnosno  sadržaje, koja djeca preferiraju u toku vremena koje im ostaje nakon svakodnevnih školskih, po- rodičnih i drugih obaveza.

Rezultati: Na temelju izvršene analize došli smo do saznanja da sport kao vannastavna aktivnost može biti sredstvo rane prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja na način da se organizovane sportske aktivnosti mogu iskoristiti u poboljšanju odnosa između djece i mladih i njihovom odnosu prema društvu i okolini.

Generalni zaključak: Poštivanje normi i vrijednosti društva od ključnog je značaja za napredak društvene zajednice. Sport kao vannastavna aktivnost djece i mladih, zasigurno može pomoći u tome, s obzirom na činjenicu da u svakom sportu postoje pravila koja se trebaju poštovati. Stoga, poštivanje pravila u sportu doprinijet će poštivanju pravila u društvu.

Mladi ljudi bavljenjem sportom, mogu upoznati druge mlade ljude sličnih stavova, što će doprinijeti boljoj socijalizaciji u društvu. Upoznavanje ljudi istih stavova i razmišljanja, utjecat će na mlade ljude u kontekstu da kao i njihovo društvo razmišljaju pozitiv- no i poštuju društvene vrijednosti i norme.

Opravdanost istraživanja / rada: Ovim radom pokušat ćemo ponuditi neka rješenja u cilju rješavanja problema društveno neprihvatljivog ponašanja djece i mladih, kao i problema maloljetničke delikvencije sa osvrtom na bavljenje sportom i sportskim aktivnostima. Aplikativna vrijednost ovog rada, ogleda se u činjenici da će ovaj rad moći poslužiti za dalja istraživanja na istu ili sličnu temu.

PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2020 Array

Preuzimanja

Podaci za preuzimanje još nisu dostupni.