Sažetak
Inspiracija za rad i problem (i) koji se radom oslovljava (ju): Sajber-prostor kao termin dobija potrebnu pažnju zbog svog ogromnog prostora, a istovremeno prazninu, kako za konstruktivne mogućnosti tako i za negativne implikacije.
Ciljevi rada (naučni i/ili društveni): Svrha ovog rada je da analizira i opiše zloupotrebu sajber prostora i sajber aktivnosti i njihovu povezanost sa izbornim procesima. Teorijska implikacija ima za cilj sagledavanje terminoloških odstupanja u smislu upotrebe i zloupotrebe sajber prostora i druge veze sajber bezbjednosti sa izbornim procesom kao globalne političke i bezbjednosne prijetnje.
Metodologija/Dizajn: Primenjena metodologija će omogućiti neophodnu analizu i sin-tezu otvorenih pitanja vezanih za sajber prostor i njenu zloupotrebu iz suštinskog, prag-matičnog i sadržajnog aspekta.
Ograničenja istraživanja/rada: Ograničenja istraživanja su u domenu institucionalnih kapaciteta za sprečavanje i iskorjenjivanje ovih aktivnosti.
Rezultati/Nalazi: Rezultati ili nalazi sastoje se od opšte situacije i dimenzije sajber prijetnji koje se mogu usmjeriti u samu srž demokratskih procesa.
Generalni zaključak: Kada je u pitanju rješavanje pitanja vezanih za sigurnost, Direktiva Član 19. definiše da zaštita fizičkih lica u pogledu obrade ličnih podataka od strane nadležnih organa u svrhu sprečavanja, istrage, otkrivanja ili krivičnog gonjenja krivičnih djela ili izvršenja krivičnih sankcija, uključujući zaštitu od i sprečavanje prijetnji javnoj sigurnosti i slobodno kretanje takvih podataka, predmet je posebnog pravnog akta U-nije. Stoga se ova Uredba ne bi trebala primjenjivati na aktivnosti obrade u te svrhe. Međutim, lični podaci koje obrađuju javni organi prema ovoj Uredbi trebali bi se, kada se koriste u te svrhe, regulirati specifičnijim pravnim aktom Unije, naime Direktivom (EU) 2016/680 Europskog parlamenta i Vijeća.
Opravdanost istraživanja/rada: Planiranje oporavka od katastrofe pretpotstavlja proces koji uključuje procjenu rizika, određivanje prioriteta, razvoj strategija oporavka u situacije katastrofe. Svaka institucija i privatnih preduzeća treba da ima pripremljen plan oporavka od katastrofe kako bi se što pre nastavio sa normalnim funkcionisanjem nakon katastrofalnih situacija.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2020 Array