Informacijska pismenost i sigurnosna kultura mladih

Sažetak

U radu se razmatra koncept informacijske pismenosti kao skup znanja i vještina koje bi mladi ljudi trebali usvojiti u najranijem periodu života i obrazovanja kao kulturu razumijevanja informacija u okviru sigurnosne kulture, kako bi se mogli nositi sa preobiljem informacija u svakodnevnom životu, ali i u učenju i obrazovanju. U fokusu je informacijsko ponašanje (Information behavior) i ponašanje pri traženju informacija (Information seeking behavior) studenata/tica i informacijska pismenost, jer se informacijsko ponašanje bavi pojedinačnim koracima koje fizički slijedi neki korisnik/ca informacija, dok se informacijska pismenost bavi kognitivnim i afektivnim aspektima (znanjem /emocijama/ stavovima), koji su potrebni za izvođenje tih koraka. Istaknuto je vrednovanje informacija kao jedan od standarda informacijske pismenosti, koji je u direktnoj vezi sa informacijskom kulturom kao dijelom sigurnosne kulture. Informacijska pismenost je u informacijskom društvu ključno znanje koje pomaže ljudima da prepoznaju, preventivno djeluju i spriječe pojave i ponašanja koja ih mogu ugroziti, što i jeste bit sigurnosne kulture u svim uzrastima i svim društvenim okruženjima.

PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2020 Array

Preuzimanja

Podaci za preuzimanje još nisu dostupni.