Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati uticaj pandemije COVID-19 na psihičko stanje studenata Univerziteta u Sarajevu, koje se manifestuju u određenim vrstama i stepenu psihičkih posljedica i ispitati različite aspekte opšteg psihičkog funkcioniranja, koje je posebno važno u situaciji online učenja i podučavanja. Istraživanje je provedeno u julu 2021. na uzorku od 3439 studenata Univerziteta u Sarajevu. Primijenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: Skala depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS- 21), Skala suočavanja sa stresom i Upitnik sociodemografskih obilježja. Rezultati su pokazali da su među studentima prisutni depresija, anksioznost i stres u nivou koji zahtijeva organizaciju dodatnih intervencija. Simptomi su značajno prisutniji među studenticama u odnosu na studente. Testiranje razlika između studenata fakulteta različitih grupacija pokazalo je da najveće vrijednosti depresivnosti imaju studenti umjetničke grupacije, a potom humanističkih nauka, a najmanje studenti društvene grupacije. Rezultati su pokazali da pozitivno suočavanje sa stresom predstavlja zaštitni faktor za simptome anksioznosti, depresivnosti i stresa, dok je negativni stil suočavanja faktor rizika za psihičko zdravlje studenata. Dobijeni rezultati sugeriraju da pandemija ima značajan psihološki uticaj na studente kojima je potrebna intervencija u unapređenju mentalnog zdravlja.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Array