Informacijska pismenost i sigurnosna kultura mladih
Ključne riječi:
informacijsko društvo, informacijska pismenost, sigurnosna kultura, informacijsko ponašanje, vrednovanje informacija, internet generacija, studenti/ce, information society, information literacy, safety culture, information behavior, information evaluation, young people, net generation, studentsSažetak
U radu se razmatra koncept informacijske pismenosti kao skup znanja i vještina koje bi mladi ljudi trebali usvojiti u najranijem periodu života i obrazovanja kao kulturu razumijevanja informacija u okviru sigurnosne kulture, kako bi se mogli nositi sa preobiljem informacija u svakodnevnom životu, ali i u učenju i obrazovanju. U fokusu je informacijsko ponašanje (Information behavior) i ponašanje pri traženju informacija (Information seeking behavior) studenata/tica i informacijska pismenost, jer se informacijsko ponašanje bavi pojedinačnim koracima koje fizički slijedi neki korisnik/ca informacija, dok se informacijska pismenost bavi kognitivnim i afektivnim aspektima (znanjem /emocijama/ stavovima), koji su potrebni za izvođenje tih koraka. Istaknuto je vrednovanje informacija kao jedan od standarda informacijske pismenosti, koji je u direktnoj vezi sa informacijskom kulturom kao dijelom sigurnosne kulture. Informacijska pismenost je u informacijskom društvu ključno znanje koje pomaže ljudima da prepoznaju, preventivno djeluju i spriječe pojave i ponašanja koja ih mogu ugroziti, što i jeste bit sigurnosne kulture u svim uzrastima i svim društvenim okruženjima.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
##category.category##
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##